lördag 23 juli 2016

CAS bil från First Edition

CAS är ett nytt uttryck jag har fått lära mig. Det står för "Clean And Simple". Jag har förresten anmält mig till en kurs i just detta till hösten på Pyssloteket. Jag tycker dock om kort med ren design så det är mycket sådant jag faller för på Pinterest med mera. Här nedan är ett försök till ett sådant kort, gjort till en kompis under sommaren.

CAS bil
Stämpeln kommer från Gummiapan och är stämplad i Versamark ink och sedan embossad med vitt embossingpulver. Dien är från First edition. Jag la först bil-dien på det grå papperet, sedan körde jag även den på blått papper. Jag la sedan tillbaka die-cuten i utrymmet i det grå pappret. Det vita är kortbasen under. Röken kommer från samma die-set men hör egentligen till loket där men jag tyckte den passade väl här, upp-poppad med lite skumtejp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar