fredag 12 augusti 2016

Färgläggning av stämplar från Newton's Nook

Dags att testa färgläggning av stämplarna från Newton's Nook. Jag började med att stämpla dem på vattenfärgspapper från Panduro med Versamark Ink och hällde sedan vitt embossingpulver över och hettade upp detta. Sedan har jag färglagt med Distress Inks (till höger) och vattenfärgspennor (till vänster). Köpte dessa i somras och ville testa.

Det gick bra att färglägga men det känns att jag har en hel del kvar att lära vad gäller färgläggning. Med tanke på att jag ändå är nybörjare så gick det ju rätt ok ändå måste jag säga. Testade även att använda en "water brush pen" och det gjorde ju livet betydligt enklare jämfört med penslar. Den var helt klart bra för nybörjaren.
Coloring Newton's Nook stamps with Distress inks and watercolor pens
När jag var klar med min färgläggning så använde jag de tillhörande dies-en för att skära ut mina motiv. Det fungerade klockrent. Jag var lite rädd att jag skulle lägga dem på fel ställe men det var lätt att lägga rätt och bara hålla dien på plats med en bit washi-tejp.

Newton's Nook stamps with coordinating dies
Som synes så har jag även stämplat två kortbaser med ett tassavtryck från ett av stämpelseten. Färdiga kort kommer snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar