söndag 27 november 2016

Pingviner från Lawn Fawns set Snow cool

Har varit så sugen på att testa detta stämpelset och äntligen fick jag tillfälle. Jag köpte det för säkert 1½ månad sedan men nu så. Jag har färglagt pingvinerna med mera med Zig Clean Color Real Brush Markers. Så kul att jobba med dem när man inte är så duktig på färgläggning. De (och pappret, Tim Holz watercolor paper) gjorde det betydligt enklare att testa. Bakgrunden är heat embossad med vitt oc sedan har jag använt distress inks (Victorian Velvet, Seedless Preserves och Tumbled glass). Träden är stämplade med distress inks (Shabby shutters och Peeled paint).

Lawn Fawn's Snow Cool with distress sky in pink

Det här måste jag göra mer av. Pilligt är det men himla kul. Testade även tricket att stämpla med Misti genom att lägga ut de tillhörande diesen och sedan lägga stämplarna ovanpå och stänga luckan (för att kunna skära alla på en gång utan att behöva klippa isär diesen). Det fungerade inte alls. Jag måste ha petat till dem för det slutade med att jag kunde klippa 2 samtidigt (av 4). Mer övning helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar