söndag 15 januari 2017

4x2 kort av snygga spillpapper

Med inspiration från en video av Jennifer McGuire om "Stripe inlay" så gjorde jag dessa kort. Här har jag använt överblivet papper från andra projekt, skurit dem i smala remsor och sedan fäst dem på ett vanligt cardstock med hjälp av Stick-it (underbar produkt).

Slutresultatet är sedan delat i två som kan användas som bård på 2 kort. Jag har sedan tagit en Lawn Fawn word die (smile) och en Gummiapan word die (grattis) och skurit ut. Där har jag använt både den positiva och negativa sidan på olika kort vilket i slutändan ger 4 kort totalt! Ovanför och nedanför bården har jag gjort en stygnrad med Lawn Fawn stiched border die.

Tyckte slutresultatet blev riktigt häftigt.
Här är spillpapper från Pion Design använda. Älskar pappret med amerikanska nummerplåtar. Så cool av någon anledning. Stämpeln "på födelsedagen" är från Slöjddetaljer och "It's your birthday!" från Newton's Nook.

Här är spillpapper från ett 6x6 som heter något med "blue boy" använt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar