måndag 16 januari 2017

Kattkort till alla hjärtans dag

Efter lite slösurfning på Pinterest så hittade jag detta underbara kortet av "Little Crafty Pill". Bestämde mig för att gör en variant med My Favorite Things katter och hjärtan för lite "Alla hjärtans dag"-tema.

Jag stämplade bakgrunden med ett hjärta som heat embossades i vitt. Sedan tog jag distress inks och blandade färger jag tyckte om. Limmade sedan dit två vita sidopaneler och körde alltihop igenom Big Shot med en stiched rectangle die från Lawn Fawn. Man får då matchande stygn på båda papprena. Snyggt tyckte jag. Gjorde sedan en cirkel med hjälp av dies från Gummiapan. Katterna är färglagda med Zig clean color markers.

Just fur you on Valentine's day

Blev nöjd med slutresultatet men nästa gång så tror jag att de vita panelerna ska höjas upp med skumtejp för att få lite mer djup.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar